Friday, January 20, 2012

Palestin

FIRMAN Allah yang bermaksud: “Maha suci Allah yang menjalankan hambaNya (Muhammad) pada malam hari dari Masjidil Haram (Makkah) ke Masjidil Aqsa (Palestin), yang Kami berkati sekelilingnya untuk memperlihatkan kepadanya tanda (kekuasaan dan kebesaran) Kami. Sesungguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui.” (Surah al-Israk, ayat 1)

Palestin bukan sahaja merupakan kiblat pertama dan tanah para nabi-nabi, malah di tanah palestin Nabi Muhammad telah diMikraj ke langit ketujuh, Sidratul Muntaha, ‘Arasy dan Singgahsana (Kursi) Allah dan menerima wahyu dari Allah Yang Maha Besar.

Mungkinkah tanah palestin itu adalah satu tempat yang mana manusia mampu menembusi dimensi masa?. Mungkin inilah sebab utama mengapa golongan zionis mahu menguasai tanah palestin.

Antara tempat lain yang Allah telah mengizinkan manusia menembusi dimensi masa adalah seperti yang diceritakan dalam surah Al-Kahfi di mana 7 pemuda dan seekor anjing telah mampu hidup tanpa melalui proses penuaan selama 300 ratus tahun.

No comments:

Post a Comment