Wednesday, January 27, 2010

vitageN


Assalamu'alaikum

minuman vitagen mengandungi "friendly" bacteri lactobacillus yang membantu dalam proses penghadaman Gastrointestinal sistem kita.

bukan sahaja mengandungi bakteri baik malah rasanya juga sedap
tetapi faktor utama saya suka minum minuman ini adalah kerana ianya "seronok"
mungkin kerana unutk membelinya saya mesti pergi ke kedai di mana semua tahu kita memang suka ke kedai, lebih2 lagi jika 7 E kerana environmentnya yang best.
juga kerana ianya lain dari yang lain.

saya telah mengamalkan meminum minuman ini selama satu tahun iaitu sepanjang saya berada di kampung baru. boleh dikatakan saya akan mengajak saudara mot untuk ke kedai bagi mendapatkan sebotol dua vitagen.

saya mendapati tidak ada sebarang perubahan pon yang berlaku, tetapi saya tetap meminunya kerana bukan niat saya unutk membela bakteria ini di dalam perut.

setelah masuk ke tahun 3 di ppukm cheras, saya mula menghentikan tabiat meminum minuman ini kerana malas nak pergi ke 7 E.

maka

dari saat inilah saya menyedari peubahan telah berlaku

dalam masa 3 bulan lebih 5 kali saya mengalami sakit perut,

jadi saya membuat hipotesis

bakteria vitagen telah mebunuh bakteria yang sedia ada dalam perut aku

they kill my gut's normal flora...damn,
i want my own lac. bacillus,

so, saya telah membuat keputusan untuk tidak membeli vitagen mahupun yakult(strain shirota)
lagi dan akan meminum air masak dengan banyak.

so kawan2 pembaca blog, ini adalah pengalaman saya, bukan unutuk memburuk2kan vitagen dan yang lain2.


2 comments:

  1. aku sebagai wakil vitagen nk saman ko... cpat belikan aku vitagen...-mije

    ReplyDelete
  2. astagafirullah.. ngarut aje ko ne haha

    ReplyDelete